Bloglove
Piszemy dla ciebie

Social biznes w social świecie

7563.Business-Social-MediaObecność w social media dawno przestała być tylko dodatkiem do podstawowych działań w sferze komunikacji firmy. Powstało wręcz pojęcie social biznesu, który jest niczym innym jak wykorzystaniem sieci ludzi do stworzenia nowych wartości i szans biznesowych.

Tradycyjny marketing pomału umiera. Konsumenci są znudzeni jednostronnym komunikatem płynącym z radia, telewizji i gazet. Chcą czegoś więcej – interakcji. Chcą odpowiadać na to, co się do nich mówi, budować stałe relacje z markami i dzielić się tym z innymi. W ciągu najbliższych lat posiadanie zorientowanej wokół marki społeczności będzie stanowić wymóg udanego biznesu. Bo biznes robią ludzie z ludźmi, nie z firmami.

Kreatywne wykorzystanie kanałów społecznościowych oraz angażowanie konsumentów to klucz do budowania relacji i pozyskania mini-ambasadorów marki. Im więcej ich zdobędziesz, tym lepiej dla ciebie. Statystyczna niezadowolona osoba opowie o swoich doświadczeniach ośmiu znajomym. W drugą stronę nie działa to już tak dobrze, lepiej żeby statystyczny słuchacz osoby niezadowolonej już znal markę o której mówi i skontrował swoim pozytywnym odczuciem na jej temat.

Internet świetnie sobie radzi jako zamiennik tradycyjnych mediów. Coraz więcej osób korzysta wyłącznie z nośników multimedialnych. Razem z powstaniem nowych mediów, powstał nowy PR i nowy marketing. Reguły gry się zmieniły. Klient już nie szuka produktów i usług, to one znajdują jego, reagują na potrzeby, są polecane przez znajomych. Business is no longer business, business is social business.