Bloglove
Piszemy dla ciebie

Strategia Social Media w 5 krokach

strategia social media

Jest wiele miejsc w sieci gdzie możesz spotkać, odnaleźć i pozyskać swoich klientów. LinkedIn, Youtube, Instagram, Pinterest, Facebook (jak na razie i chyba jeszcze długo największy portal społecznościowy). Bądź tam, gdzie są twoi klienci – to hasło-klucz. Oto 5 porad jak tym kluczem otworzyć sobie drzwi do zarabiania pieniędzy.

 

  1. Gdzie są twoi klienci?

Jak sprawdzić gdzie najchętniej w sieci spędzają czas twoi klienci?
Możesz ich po prostu zapytać, na przykład gdy podchodzą do kasy. Proste, prawda? Możesz też zrobić badania, prosząc klientów o wypełnienie krótkiej ankiety. Monitoruj swoją stronę internetową, dzięki temu dowiesz się skąd najczęściej do ciebie trafiają oraz jakie hasła i treści sprawiają, że odwiedzają właśnie twoją stronę.

  1. Obserwuj konkurencję

To dobry sposób, na opracowanie planu działania w Social Media. Sprawdzaj z jakich portali i narzędzi korzysta twoja konkurencja, jakie treści publikują dla swoich klientów, jak dużo mają fanów, followersów. Obserwuj jaką mają strategię do promowania swoich produktów i usług. Nie kopiuj, ale zawsze możesz się zainspirować.

  1. Promocje, rabaty, oferty tylko dla fanów

Daj swoim fanom coś wyjątkowego, coś czego nie znajdą nigdzie indziej. Zrób konkurs na Facebooku, wyjątkową ofertę dla osób, które obserwują twoją markę na Instagramie. Niech poczują, że dzięki temu że są twoimi fanami dostaną coś ekstra.

  1. Daj coś więcej

To oczywiste, że chcesz sprzedać swój produkt czy też usługę. Jednak żeby to zrobić musisz dać swoim klientom coś więcej niż tylko link do sklepu, czy strony www. Jak to zrobić? Twórz treści powiązane z produktem, pokaż że masz do zaoferowania coś więcej. Jeśli sprzedajesz rowery to możesz stworzyć bloga o ich naprawie. Napisz jak w prosty sposób konserwować sprzęt przed zimą. Co zrobić, żeby wiosną nie tracić czasu na serwisowanie. Napisz o najnowszych modelach, które będą dostępne za jakiś czas albo o ciekawych trasach, które są w okolicy. Dzięki temu twoi klienci poczują, że dajesz im coś wyjątkowego, w dodatku za darmo. Jeśli zrobisz to dobrze, chętnie podzielą się tą informacją ze swoimi znajomymi.

  1. Sprzedawaj za pomocą Social Media

Dziś już nikt nie zastanawia się, czy social media sprzedają. To oczywiste, że tak. Pytanie jak to zrobić? Do fajnie przygotowanych grafik wklejaj link do strony sklepu – pokaże się on twoim fanom i jest większa szansa, że ich zainteresuje. Załóż sklep na Facebooku, dzięki temu klienci nie będą musieli opuszczać swojego ulubionego portalu, żeby zrobić zakupy. Zintegruj tradycyjny sklep z portalami społecznościowymi (pod zdjęciami produktów dodaj przyciski „lubię to”, „udostępnij”, „tweet”), dzięki temu prostemu zabiegowi klienci chętniej podzielą się ze swoimi znajomymi treścią z twojego sklepu.

Na bieżąco monitoruj rezultaty. Miej świadomość, które działania przekładają się na realne korzyści i podążaj dalej w tym kierunku. Voilà!